בריכות נוי ודגים

אם אתם רוצים לשפר את הגינה שלכם ולהעביר אותה מרגילה ליוצאת דופן, תשקלו להוסיף בריכות נוי עם דגים. הבריכות המדהימות הללו יביאו קסם אלגנטי לגינה שלכם בעוד שהקול העדין של המים יוצר אווירה טבעית ומרגיעה בכל החצר שלכם. כדי להפיק את המרב מהבריכות הללו, חיוני לתכנן ולבנות אותן בקפידה. במאמר הבאנראה מה חשוב לקחת בחשבון בעת ​​תכנון בריכות הגן היפות הללו.

אם אתם מחפשים שדרוג לגינה שלכם, דבר שיהפוך את הגינה מגינה סטנדרטית לגינה מרהיבה ויוצאת דופן, בריכות נוי ודגים הן הפתרון המושלם עבורכם. בריכות אלו יוסיפו חן אלגנטי לגינה ופכפוך המים יעניק תחושה טבעית ומרגיעה לחצר כולה. חשוב לתכנן ולבנות נכון את הבריכה, כדי להפיק ממנה כמה שיותר. להלן נציג את עיקרי הדברים ביחס לתכנון בריכות אלו בגינה.

 

בריכות נוי ודגים - סאקויה פרויקטים
בריכות נוי ודגים – סאקויה פרויקטים

 

מה היתרונות בבריכת נוי

לפני שנצלול אל תכנון בריכות דגים ונוי, חשוב להבין למה בכלל כדאי לבנות בריכות אלו. לבריכות נוי ודגים מספר יתרונות משמעותיים. ראשית, הן מוסיפות המון לנראות של הגינה. גינה עם בריכת נוי תיתפס כיוקרתית ומהממת בדיוק כמו שאתם רוצים. שנית, קולות פכפוך המים שינבעו מהבריכה יעניקו תחושת טבעיות וישרו רוגע בגינה. בנוסף, בריכות דגים מיטיבות עם ילדים, המפיקים ערך מקרבה לבעלי חיים. לאור כל היתרונות הללו, ברור למה משתלם להקים בריכת נוי ודגים בחצר. כעת, נוכל להבין איך מתבצעת ההקמה בפועל.

 

איך בונים בריכת נוי

השלב הראשון בבניית בריכת נוי ודגים הוא חפירת הבריכה. הצוות המקים את הבריכה יחפור במקום הנבחר תשתית על גביה תיבנה הבריכה. בשלב הבא, יותקנו מערכות בידוד ואיטום שישמשו בתור קרקעית הבריכה. על פי רוב, ייעשה שימוש ביריעות PVC לצורך בידוד זה.

לאחר מכן, יתחיל שלב בניית התשתיות לבריכה. יותקנו בבריכה תשתיות מים וחשמל, שישמשו למילוי הבריכה במים, טיהור וסינון המים ואם תרצו גם לתאורת הבריכה. לצורך כך, עליכם להתקין צנרת, משאבה, פילטרים ומערכות תאורה לקבלת בריכת נוי ודגים איכותית, עמידה ומרשימה.

כעת, מגיע שלב קישוט הבריכה. ניתן לקשט את הבריכה בסלעים, בפסלים, במזרקות ובמפלים ובכל דרך אחרת בה תרצו לקשט את הבריכה שלכם. מאחר שמטרת הבריכה היא להוסיף חן ונוי לגינה, מומלץ להשקיע בשלב הקישוט של הבריכה כדי שהיא אכן תהיה בריכת נוי כמו שתמיד חלמתם. לבסוף, ניתן יהיה למלא את הבריכה במים, לשתול בה צמחייה מתאימה ולהכניס את הדגים לבריכה. בכך תושלם הקמת בריכת הנוי והדגים שלכם.

בריכות נוי הן בריכות מלאכותיות בגדלים וצורות שונות, בישראל נתן למצוא אותן כמעט בכל מקום, ציבורי או בבתים פרטיים. פעם רוב בריכות נוי שהוקמו בישראל היו בלובי בבתי מלון או מקומות יוקרתיים, אך בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר בנייה של בריכות נוי בחצרות בתים פרטיים. כיום קיימים שילובים שונים של בריכות נוי ואלמנטי מים בכללי בגינות  הסיבות להקמות בריכות נוי הן שונות אבל לרוב זה הרצון להפוך את הגינות למרשימות ויוקרתיות יותר, להפוך את הגינה למרגיעה וטבעית יותר עם רעש של פכפוך מים ברקע כשמדברים על הקמת בריכת נוי בבית יש כמה דברים חשובים שצריך לזכור.

 

איזה דגים ניתן לשים בבריכת נוי

חשוב לבחור את הדגים הנכונים לבריכת הנוי שלכם, מבחינת תנאי מזג האוויר, גודל הבריכה והיחסים בין הדגים השונים בבריכה. אם לא תבחרו נכון, קיים חשש שהדגים לא ישרדו בבריכה. ככלל, הדגים המתאימים לבריכות נוי בישראל הם דגי קוי, דגי גמבוזיה ודגי קומט. עם זאת, רצוי בהחלט להתייעץ עם בעלי המקצוע על הדגים המתאימים ביותר לבריכה הספציפית שלכם.

סאקויה בריכות - איזה דגים ניתן לשים בבריכת נוי

 

מזרקות ומפלים לבריכת נוי

לעיצוב מושלם של הבריכה, רצוי להוסיף לה מזרקות ומפלים לבריכה. חשוב להתאים את עוצמת המזרקות והמפלים לתנאי השטח בגינה, כך שקולות הפכפוך של המים יהיו נעימים לאוזן ולא אגרסיביים מידי שיפריעו לנוכחים בגינה. יש לבחור את המפלים והמזרקות הרצויים כבר בשלב הקמת הבריכה, שכן יהיה צורך להתאים את המשאבות והפילטרים למזרקות שתבחרו. מזרקות ומפלים מצריכים משאבות חזקות יותר, שיוכלו לדחוף את המים כלפי מעלה כך שיתפרצו מהמפל או מהמזרקה.

סאקויה בריכות - מזרקות ומפלים לבריכת נוי

 

תכנון

זה אחד הדברים החשובים ביותר כשמדברים על בריכות נוי, המיקום של הבריכה הצורה שלה, דברים אלה מבטיחים שהבריכה תהיה ממוקמת במקום הנכון ביותר כך שתוכלו להנות ממנה ולא פחות חשוב שתתאים לאווירה הכללית של הגינה  אם הולכים על בריכת נוי או על בריכה המכילה דגים וצמחיה? הדרך לשמירה על המים צלולים היא שונה בכל אחת מהאופציות, בבריכת נוי ניתן להשתמש בכלור אך בבריכת דגים ניתן להשתמש בצמחים כדי לדאוג לניקיון המים. שילוב של אלמנט מים בתכנון משדרג ומעניק לגינה אווירה מרגיעה ומהנה.

 

לסיכום

לסיכום, בריכות נוי ודגים ישלימו את המראה של הגינה שלכם ביופי עדין ואלגנטי. חשוב לתכנן נכון את בניית הבריכה ולבנות אותה כמו שצריך, כדי שאכן תהנו מהבריכה ולא תתעסקו בנזילות, תיקונים וניקוי מתמיד של הבריכה. הקפידו על בניית בריכה בהתאם לדרך שהוצגה במאמר על ידי צוות מקצועי ומסור, והתחילו ליהנות מבריכת הנוי שלכם, לייעוץ ויצירת קשר איתנו לחצו כאן.

טיפים לשמירה על הבריכה שלכם נקייה:

פעם בשבוע / שבוע וחצי יש לנקות את הפילטר :

כיבוי המערכת ← סיבוב בורר המצבים ממצב FILTER למצב BACKWASH ← הפעלת המערכת מחדש ל 5 שניות או עד שהמים שיוצאים מהפילטר נקיים ← כיבוי המערכת ← סיבוב בורר המצבים ממצב BACHWASH למצב RINSE ← הפעלת המערכת לכ5 שניות ← סגירת המערכת ← החלפת בורר המצבים ל FILTER← הפעלת המערכת.

אחת לשבוע יש לבדוק את הסלסלה בסקימר ולראות האם היא ריקה במידה ולא אז לרוקן אותה מלכלוך מצטבר.

לבדוק במערכת מלח האם יש מספיק מלח / כמות הכלור הרצויה, כאשר חסר מלח / כלור יש להוסיף שק מלח אל מי הבריכה ולתת לו להתמוסס במים.
*תחזוקת מערכת המלח בחורף: מכשירי המלח לא עובדים מתחת לטמפרטורת המים 18 מעלות, כאשר אין חימום בחודשי החורף ואין שימוש בבריכה עדיף לסגור את מכשיר המלח ולשים קפסולות של כלור בסקימר לשמירה על אורך חיים ארוך של מכשיר המלח. 

בדיקת מים ע”י נייר לקמוס:

הכנסת נייר הלקמוס אל מי הבריכה לכמה שניות ← הוצאת הנייר ← להמתין כמה שניות ולבדוק את הערכים של הכלור וה PH (צבעים בגוון אדום/כתום.

פעם בשבוע \ שבועיים יש לנקות את הרובוט, הוצאת השק מהחלק התחתון של הרובוט ולנקות אותו על יד צינור מים, ולהחזיר את השק לרובוט.

את חימום המים יש לשמור על מקסימום 33 מעולות, כלור מתאדה, על מנת לשמור על הפי וי סי יש לשמור על המים מתחת ל 37 מעלות.

אין להשאיר את הבריכה עם פי וי סי ללא מים, יריעת הפי וי סי יכולה להינזק מהשמש ולאבד מהצבע שלה ומהגמישות שלה או דברים שיפלו לבריכה ויצרו חורים ובעתיד ונזילות.

שאלות ותשובות

ישנם שיקולים רבים לגבי המקום הטוב ביותר לבניית בריכת נוי ודגים בגינה. ככלל, רצוי להרחיק את הבריכה מעצים וגורמים אחרים שילכלכו את הבריכה. בריכה מתחת לעץ מנשיר דורשת תחזוקה בלתי נגמרת ולרוב היא תהיה מלוכלכת. כמו כן, רצוי לבנות את הבריכה בסמוך לפינות ישיבה כך שפכפוך המים ינעים את הזמן ליושבים וישרה עליהם תחושות רוגע ושלווה.

בריכות נוי, ככל בריכה אחרת, דורשות תחזוקה. כאשר יש בבריכת הנוי דגים וצמחייה, התחזוקה תצטרך להיות משמעותית עוד יותר. בבריכות קטנות יחסית, תצטרכו לנקות את הבריכה מידי שבועיים עד חודש וכן לנקות אותה ניקוי מאסיבי מידי חצי שנה. בבריכות בינוניות וגדולות, תידרשו לנקות את בריכת הנוי מידי שבוע ולנקות אותה באופן יסודי כשלוש פעמים בשנה.

אולי יעניין אותך גם...

התקשרו אלינו עכשיו ואחד מהמומחים של סאקויה בדרך אליכם!

*ההגעה אליכם היא לאחר שיחה והחלטה שיש צורך בהגעה מיידית (ניתן לטפל בחלק מהנושאים בטלפון)

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר

לנציג >>
1
לחצו עליי לעזרה
היי,
איך אפשר לעזור לכם?