כמה עולה למלא בריכה ביתית

תוכן עניינים

אם יש לכם בריכה ביתית בבית, או שאתם מתכננים להביא לביתכם אחת כזו – בנויה או מוכנה, דעו כי יש לקחת בחשבון פרמטרים רבים הקשורים לתחזוקת הבריכה. בין כל הפרמטרים הללו נמנים גם, בין השאר, הצורך בכיסוי סולארי של הבריכה, בניקיון המים בה ובשמירה על התקינות שבה. פרמטר נוסף שיש להתייחס אילו הוא מילוי הבריכה הביתית והעלות הכרוכה במילוי בריכה ביתית.

כמה עולה למלא בריכה ביתית - סאקויה בריכות
כמה עולה למלא בריכה ביתית – סאקויה בריכות

עלות מילוי בריכה ביתית

ראשית כל, נציין כי עלות מילוי בריכה ביתית תלוי במחיר לקוב מים. כדאי לדעת כי נכון לשנת 2023, תעריך המכסה הגבוהה הינו כ- 13 שקלים חדשים לקוב אחד של מים, כולל מע”מ. כך, תצטרכו לחשב את כמות קוב המים שהבריכה הביתית שלכם צריכה להיות מלאה בו, וכך תוכלו לדעת את עלות מילוי הבריכה הביתית שלכם.

 

איך לחשב נפח בריכה?

חישוב נפח הבריכה חשוב כאשר רוצים לקנות תאורה לבריכה, פריטי עיצוב לבריכה או אפילו ציוד לבריכה ולתחזוקה שלה. מכיוון שעלות מילוי בריכה ביתית תלוי בעיקר בנפח הבריכה, יש לדעת כיצד לחשב נפח זה גם לחישוב עלות מילוי הבריכה. הנוסחה לחישוב נפח הבריכה משתנה בצורת הבריכה.

 

בריכה עגולה

נפח בריכה עגולה הוא רדיוס הבריכה * עומק הבריכה * פאי = 3.14

 

נפח בריכה מרובעת

נפח בריכה מרובעת הוא עומק הבריכה * אורך הבריכה * רוחב הבריכה

 

פרט חשוב שכל מי שמחזיק בריכה בביתו צריך לדעת: קוב מים בליטר

קוב הינו למעשה מושג שמשתמשים בו בעיקר בענפי הבנייה למיניהם, וגם בענף בריכות השחייה. כדאי לדעת, לכל אורך חישוב נפח הבריכה ועלות מילוי הבריכה, כי קוב מים הוא 1000 ליטר. כאשר רוצים לחשב נפש של בריכה מרובעת, עגולה או מלבנית, נעשה כאמור חישוב באורך (או ברדיוס, בבריכה עגולה) הבריכה, ברוחב הבריכה (או בפאי, בבריכה עגולה) ובעומק הבריכה. כאשר תוצאת הנפח תהיה למעשה הקוב. לאחר מכן, על מנת להגיע לכמות המים בה הבריכה צריכה להיות מלאה, צריך להכפיל את הנפח ב- 1000, על מנת לדעת כמה ליטרים מים הבריכה דורשת. על כן, אם מדובר על בריכה חפורה או על בריכה מוכנה המגיעה לביתכם, חישוב הקוב לא יהיה אחיד משום שהנפח יהיה שונה בין כל בריכה.

 

האם מתאדים מים מהבריכה?

אכן, מי הבריכה אכן יכולים להתאדות, במיוחד אם הבריכה שלכם חשופה לקרני השמש. על כן, במקרה של אידוי נרחב של מים מהבריכה תידרשו להגביר את קצב מילוי המים בבריכה שלכם, מה שכמובן יגדיל את עלויות מילוי הבריכה השנתיות שלכם. תוכלו לקנות כיסוי סולארי לבריכה שלכם על מנת להקטין את כמות המים המתאדים מהבריכה שלכם.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, עלות מילוי בריכה הינה דבר המשתנה בין בריכה לבריכה, הוא תלוי בסוג הבריכה ובמידות שלה, וגם כמובן בקצב אידוי המים בבריכה. אתם מוזמנים לפנות עוד היום לאנשי הצוות של סאקויה ולהנות משירות מקצועי ואדיב שיענה לכם על כל שאלה שרק תרצו לשאול בנוגע לכך.

Picture of סאקויה פרויקטים - בניית בריכות
סאקויה פרויקטים - בניית בריכות

מגשימים חלומות משנת 2008 מהתכנון ועד הקפיצה לבריכה תוך מענה על הציפיות והנאה מהדרך. אנו מבצעים פרויקטים מגוונים הכוללים תכנון גינות, בניית בריכות שחיה בליווי מהנדס הבניין של החברה – ללא פשרות באיכות ובטיחות הפרויקט, הקמת דקים איכותיים ומעוצבים וכל דבר נוסף שהייתם רוצים לראות בגינה או בחצר שלכם.

אולי יעניין אותך גם...

התקשרו אלינו עכשיו ואחד מהמומחים של סאקויה בדרך אליכם!

*ההגעה אליכם היא לאחר שיחה והחלטה שיש צורך בהגעה מיידית (ניתן לטפל בחלק מהנושאים בטלפון)

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר

לנציג >>
1
לחצו עליי לעזרה
היי,
איך אפשר לעזור לכם?