מה הם הגורמים לירוקת בבריכה?

תוכן עניינים

בריכה כחולה נוצצת היא מראה שכולנו נשמח ללא ספק לראות, במיוחד כשמדובר בבריכה בחצר הבית שלנו. אבל מה קורה כאשר הבריכה שלנו הופכת לגוון ירקרק עד ירוק? מי בריכה ירוקים יכולים להיות בעיה מתסכלת ומדאיגה עבור בעלי בריכות. בכתבה הבאה נפרט עבורכם על הגורמים השונים למי בריכה ירוקים, או בשמם המוכר יותר – ירוקת, ונספק לכם גם מספר טיפים מועילים לטיפול בה.

 

מה הם הגורמים לירוקת בבריכה - סאקויה בריכות

אז למה יש בכלל ירוקת בבריכה?

שאריות או לכלוך מעצים בסביבת הבריכה

אחד הגורמים העיקריים לירוקת בבריכה הוא עלים או פירות שנשרו מעץ כלשהו או בעץ פרי בפרט. הירוקת בבריכה נוצרת כאשר אלו נופלים למים. כאשר חומרים אורגניים אלו מתפרקים, הם משחררים חומרים מזינים הפועלים כמזון לאצות, מה שמוביל לגדילה והתרבות המהירה שלהן.

למאמר בנושא: איך לנקות ירוקת בבריכה >>>

 

מחסור בחומרים בבריכה יכול לגרום לירוקת

בנוסף, מחסור בכלור או מלח בבריכה יכול ליצור סביבה שבה אצות יכולות לגדול ובכך בעצם להפוך את המים לירוקים.

 

שימו לב לטמפרטורת המים

גורם נוסף שיכול לתרום לירוקת בבריכה הוא עלייה בטמפרטורת המים של הבריכה מעל 35 מעלות צלזיוס. טמפרטורות גבוהות עלולות לגרום לכלור בבריכה להתאדות בקצב מהיר יותר, כך שהכלור הנותר בבריכה אינו בכמות מספקת דיה על מנת לסלק את האצות ביעילות. כך, בעת טמפרטורת מים גדולה, האצות יכולות להשתלט ולהפוך את מי הבריכה לירוקים.

שימו לב לטמפרטורת המים - סאקויה בריכות

 

תחזוקת הבריכה חשובה ביותר

תחזוקה לא נכונה של הבריכה בחודשי החורף יכולה גם להיות גורם מרכזי להיווצרות ירוקת בבריכה. כאשר הבריכה לא עוברת את החורף עם תחזוקה ראויה, ישנם פסולת ומזהמים שעלולים להצטבר, ואלו כאמור מהווים בית גידול נפלא לאצות. אם הבעיות הללו לא יטופלו על ידיכם לפני פתיחת הבריכה לעונת הקיץ, זה עלולה להיווצר ירוקת בבריכה, שתותיר את המים מלוכלכים, עכורים ואף עשויים להיות לא בטוחים לשחייה.

 

תחזוקת הבריכה חשובה ביותר - סאקויה בריכות

איך מטפלים בבעיה?

כדי לטפל בסוגיית הירוקת בבריכה, תצטרכו לנקוט בפעולה מהירה ויעילה. התחילון במשימה על ידי הסרת פסולת וחומרים אורגניים מהבריכה, כולל עלים, זרדים ופירות. הניקיון יעזור לחסל את מקור החומרים המזינים שהאצות ניזונות ממנו, כך שתוכלו למנוע את הגורם המרכזי ביותר לירוקת בבריכה. לאחר מכן, מלאו את הבריכה במינון גבוה של כלור או של קוטל אצות מתאים כדי להרוג אצות קיימות ולמנוע צמיחה נוספת. ייתכן שתצטרכו גם לנקות ולשאוב את הבריכה כדי להסיר את כל האצות שנותרו.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, ירוקת בבריכה יכולה להיגרם מגורמים שונים, לרבות הצטברות פסולת, מחסור בכלור או מלח, טמפרטורות מים גבוהות ותחזוקה לא נכונה של הבריכה בעונת החורף. בסאקויה בריכות, הצוות המנוסה שלנו מבין את התסכול והדאגה שמגיעים עם הירוקת בבריכה. אנו מציעים שירותים מקצועיים כדי לסייע באבחון ולטפל בגורמים הבסיסיים של ירוקת הבריכה במהירות וביעילות. צרו עימנו קשר עוד היום ונשמח לסייע לכם.

Picture of סאקויה פרויקטים - בניית בריכות
סאקויה פרויקטים - בניית בריכות

מגשימים חלומות משנת 2008 מהתכנון ועד הקפיצה לבריכה תוך מענה על הציפיות והנאה מהדרך. אנו מבצעים פרויקטים מגוונים הכוללים תכנון גינות, בניית בריכות שחיה בליווי מהנדס הבניין של החברה – ללא פשרות באיכות ובטיחות הפרויקט, הקמת דקים איכותיים ומעוצבים וכל דבר נוסף שהייתם רוצים לראות בגינה או בחצר שלכם.

אולי יעניין אותך גם...

התקשרו אלינו עכשיו ואחד מהמומחים של סאקויה בדרך אליכם!

*ההגעה אליכם היא לאחר שיחה והחלטה שיש צורך בהגעה מיידית (ניתן לטפל בחלק מהנושאים בטלפון)

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר

לנציג >>
1
לחצו עליי לעזרה
היי,
איך אפשר לעזור לכם?