איזה עץ מומלץ לדק לבריכה

תוכן עניינים

דק לבריכה הוא הדרך שלכם לשוות לגינה כולה מראה יוקרתי ויפהפה וכן לשלב את הבריכה בתוך הנוף הכללי של החצר. המעבר מהבריכה אל החצר בעזרת הדק מטשטש את ההבחנה שבין הבנוי לנטוע תוך שמירה על פונקציונליות הגינה והיכולת להפיק ממנה את המירב. שוק הבריכות המודרני מציע מספר סוגים של דקים לבריה. מהו הדק המומלץ ביותר? מהם השיקולים שיש לשקול סביב בניית הדק? המשיכו לקרוא וגלו.

 

איזה_עץ_מומלץ_לדק_לבריכה_-_סאקויה_פרויקטים
איזה_עץ_מומלץ_לדק_לבריכה_-_סאקויה_פרויקטים

 

החשיבות של דק לבריכה

בריכה ביתית היא אושר צרוף. בניית בריכה בחצר הופכת את הגינה שלכם מגינה סטנדרטית לאטרקציה תמידית, שכיף להיות בה, להזמין אליה חברים ואף רק להתבונן בה ולהתפעל ממנה. עם זאת, כדי שהבריכה אכן תספק את הערך המוסף הזה, עליה להשתלב באופן אורגני בגינה שלכם. בריכה הנראית כנטע זר בחצר, לא רק שלא תוסיף למראה של החצר אלא אף תגרע ממנו.

זאת ועוד, חשוב שיהיה משטח סביב הבריכה אליו ניתן יהיה לצאת מהמים, מבלי להתלכלך ומבלי להסב נזק כלשהו. בהיעדר משטח שכזה, היציאה אל הבריכה והכניסה אליה הופכות לפרוצדורה מייגעת שיש לחשוב פעמיים אם בכלל שווה להשקיע בה.

דק לבריכה הינו הפתרון המושלם לשתי הסוגיות האמורות. ראשית, הדק מסייע לבריכה להשתלב במראה הכללי של החצר. השילוב שבין הגינה מלאת הצמחייה לבין הבריכה הבנויה נהיה מושלם והרמוני בעזרת דק העץ שנמצא בטווח שבין הבנוי לטבעי. שנית, משטח הדק הינו משטח עמיד שניתן לצאת אליו מהבריכה מבלי לפגוע בו או בגינה כך שחווית הבריכה הופכת לפשוטה ומהנה.

 

סקירת העצים האיכותיים ביותר לדק

הבנו כי רצוי לבנות דק לבריכה. אולם מאיזה עץ נבנה את הדק לבריכה? בישראל של היום, דקים נבנים מארבעה חומרים עיקריים – דק במבוק, דק איפאה, דק אורן ודק סינטטי. נפרט אודות כל אחד מהם. דק במבוק הינו דק איכותי למדי, בצבעי חום – אדמדם. הדק נבנה מבמבוק שנטחן יחד עם דבקים וחומרים מייצבים נוספים ועוצב מחדש בצורת קורות לדק עץ לבריכה. דק הבמבוק הינו עמיד מאוד ואינו ניזוק מהגשם. השמש אמנם גורמת לצבע הדק לדהות באופן אחיד, אך לא פוגעת בו ובחוסנו כלל. מבחינת תחזוקת הדק, כל שנדרש הוא לשמן את הדק אחת לכמה שנים – תחזוקה פשוטה ושגרתית ביחס לסוגי הדק האחרים.

דק האיפאה, הוא עץ קשה וחזק, הבדלי הטמפרטורה בין היום ללילה בתוספת עם מים שיהיו עליו די הרבה עקב שימוש בבריכה תגרום לו לפיתולים רבים כך שמעבר למחירו היקר והדהייה הלא אחידה שלו הוא הרבה פחות מומלץ לגינות בארץ ולבריכות בכלל .

דק אורן הינו נפוץ במיוחד בישראל, בשל ריבוי האורנים היחסי בארץ. מחירו זול יחסית לדקים האחרים אך עמידותו פחותה ונדרשת תחזוקה גבוהה של הדק, אחת לשנה יש לנקות אותו ולצבוע אותו. כמו כן, מראה הדק לא יהיה חלק אלא יהיו בו “עיניים”, כצורתו הטבעית של עץ האורן. ישנם אנשים האוהבים במיוחד סגנון זה, בעוד שאחרים מסתייגים ממנו.

לבסוף, ישנם הדקים הסינטטים המיוצרים בארה״ב, הם עמידים בפני נזקי שמש ומים. הדקים הסינטטים משרים אווירה יוקרתית ומרשימה, הם אמנם לא זולים אך הם מספקים ניראות יחודית וללא תחזוקה כלל  מי שמחפש ניראות ומוכן להשקיע זאת השקעה של פעם אחת בחיים כמות האופציות יכולה לבלבל, אז בשביל להחליט על הדק הנכון לכם התייעצו עם המומחים שלנו באשר לסוג הדק המתאים ביותר עבורכם.

 

איזה דק עמיד יותר

כפי שראינו, כל הדקים בעלי עמידות גבוהה. עם זאת, עמידותו של דק הסנטטי נחשבת לגבוהה ביותר. אך תחזוקה היא לא הדבר היחיד שצריכים לקחת בחשבון בעת קבלת ההחלטה ישנם סוגים שונים ונראות שונה ומיוחדת לכל דק ודק כך שבאמת גם שאר הדקים טובים ונכונים.

 

מה השיקולים בבחירת דק

השיקולים בבחירת דק הם הנראות של הדק, היוקרה שלו, התחזוקה של הדק וכמובן מחירו של הדק לבריכה. פירטנו לעיל אודות החוזקות של כל אחד מהדקים. דרגו את חשיבות השיקולים השונים בעיניכם ובחרו דק בהתאם.

 

לסיכום

לסיכום, דק לבריכה יוסיף חן ונוחות לבריכה שלכם. בחרו בדק המתאים ביותר עבורכם, מבחינת נראות, עמידות ומחיר. פנו למומחים של סאקויה לצורך בחירת דק והתקנתו סביב הבריכה הביתית שלכם.

Picture of סאקויה פרויקטים - בניית בריכות
סאקויה פרויקטים - בניית בריכות

מגשימים חלומות משנת 2008 מהתכנון ועד הקפיצה לבריכה תוך מענה על הציפיות והנאה מהדרך. אנו מבצעים פרויקטים מגוונים הכוללים תכנון גינות, בניית בריכות שחיה בליווי מהנדס הבניין של החברה – ללא פשרות באיכות ובטיחות הפרויקט, הקמת דקים איכותיים ומעוצבים וכל דבר נוסף שהייתם רוצים לראות בגינה או בחצר שלכם.

אולי יעניין אותך גם...

התקשרו אלינו עכשיו ואחד מהמומחים של סאקויה בדרך אליכם!

*ההגעה אליכם היא לאחר שיחה והחלטה שיש צורך בהגעה מיידית (ניתן לטפל בחלק מהנושאים בטלפון)

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר

לנציג >>
1
לחצו עליי לעזרה
היי,
איך אפשר לעזור לכם?